About

"LihatlAh DenGan Mata HaTi, Anda PasTi akAn MenGerti." InsyaAllah. * Life Is Preci0us! *

Pages

February 3, 2012

~ bandingkan ~



lasak tapi tak kasar
lembut tapi tak lemah
tegas tapi tak garang
kelakar tapi tak lawak
keras tapi tak degil
jimat tapi tak kedekut
diam tapi tak senyap
cergas tapi tak kuat
kawan rapat tapi bukan kawan baik
bijak tapi tak pandai
cantik tapi tak lawa
handsome tapi tak kacak
suka tapi tak cinta
tak suka tapi tak benci
sopan santun tapi tak berbudi bahasa

dan banyak lagi~~~

(~_^)

8 comments:

Mr S. said...

apakahhhh?

NuR DiNaH said...

bandingkan la sndr mksdnya..hehe

Nur Al-Amin said...

cam roti ngan gandum... benda y orang nampak, ngan benda yang orang fokus... hurm2

ijA said...

begitu

NuR DiNaH said...

sama tp tak serupa..huhu

tuiti@fruitti.com said...

saya x paham.. ada sesapa bleh tolong trangkan??

Nur Al-Amin said...

'fikiran anak2' : apa y dilihatnya Tegas sepertinya difahahamkan garang. tetapi tidak faham disebalik Tegas itu adalah sayang, tidak semestinya garang... wallahualam.

NuR DiNaH said...

fikiran anak2? huh.. mksdnya di sini.. haha entahlah, maybe org lain susah nak fhm.. tp apa yg sy mksd kan kat sini..kadang2 satu benda tu kita sering nampak dia sama dan seiringan. tp sebenarnya tak.. contohnya kalau kita nmpk seseorang tu lasak, suka wat benda2 adventurous ke.. x semestinya dia seorang yg kasar. bcoz all the words have diff.meaning kot. (ni pandangan peribadi la..hehe) Ada org x cantik tp dia comel, ada org macho tp x handsome.. mcm tu la lbh kurg..haha