About

"LihatlAh DenGan Mata HaTi, Anda PasTi akAn MenGerti." InsyaAllah. * Life Is Preci0us! *

Pages

April 2, 2011

PilihAn

Dalam hidup ni, kita memang tak boleh lari dari membuat pilihan. Nak tak nak, kena jugak pilih yang mane satu. Yang biasanya merunsingkan kepala ialah sebab kita tak tau pilihan yang kita akan buat tu adalah yang terbaik ataupun tak. Apa kesan dia di kemudian hari.

Bila berfikir, macam2 yang keluar dari kepala otak ni. Bila tanya orang sekeliling pulak, masing2 punya jwpn tersendiri. Lagilah bertambah serabut.

"A journey starts with a single step." (betul ke pepatah ni?) Yup, selagi kita tak melangkah, selagi tu lah kita takkan bergerak ke mana-mana. Tapi, macam mana kalau 'journey' yang kita akan tempuh tu tak seindah dan semudah sangkaan rona fikiran? Itu yang menjadi kerisauan sebenarnya.



Well,,, pape pun semuanya akan berbalik kepada diri sendiri. Bagi pendapat peribadi, kita kena selalu positive lah dengan apa yang kita sedang dan akan lalui serta percaya dengan yakin bahawa setiap yang berlaku pasti ada hikmah dariNya. Insyallah, ianya akan membawa ketenangan.

Memang every single step that we take will have its good and bad consequences. Itu yang pasti dan kita kena bersedia. Selagi kita hidup dekat dunia ni, selagi tu lah akan ada masalah dan kesusahan. Lain lah kalau hidup dekat syurga. Betul tak? haih..

So, the conclusion is.. Think many many times before making any decision. Doa + tawwakkal and ask the 'light' from Him so that we may choose the best. The rest, leave it to Him and do our best shot to begin and treasure the journey. (^_^) daa~

1 comments:

Nurfadhilah said...

saya suka pic tersebut.....~~