About

"LihatlAh DenGan Mata HaTi, Anda PasTi akAn MenGerti." InsyaAllah. * Life Is Preci0us! *

Pages

June 8, 2011

Nak yeay ke x?!

Ok, first of all.... Yeay! Sebab praktikal dah habis. Secondly, risau dok berfikir-fikir apa nak buat dgn cuti 3 bulan ni. Kalau dapat kerja okla, takda la kebosanan tak tentu hala dekat rumah. Kalau tak kerja? At least buatlah something yang produktif. Tak nak lah pasif je.. haiyoo~

First mission ialah membuat operasi 5S di bilik. (sapu, sisih, simpan, susun dan senang hati). Apa nak buat tiap2 hari? Kalau buat rutin yang sama je memang bosan lah kan. Maybe saya kena mencipta hobi yang baru. Menternak ayam dan itik atau lembu dan kambing kah? huhu.. Boleh jugak menyibukkan diri dgn benda2 camtu jugak kan. Tanam sayur bukannya on the spot boleh petik hasilnya. Nak tunggu pokok durian, manggis dan rambutan berbuah, dah mogok agaknya tak nak berbuah dah. 2,3 biji je yang keluar.

Ataupun, guna sistem giliran..chewaah.. Minggu ni tido rumah sendiri, lepas tu rumah nenek, lepas tu rumah sedara jaga baby esah, lepas tu rumah mertua, lepas tu rumah sendiri balik. Sambil2 tu boleh melencong mana2..huhu..

Hidup oh hidup, kalau sibuk sangat kita komplen. Kalau lapang sangat pun nak komplen jugak. Apa nak jadi ni?! OMG... 

7 comments:

HM said...

rumah mertue?~~~haha

NuR DiNaH said...

alamak terkantoi..haha

HM said...

desperado~~~hehe

NuR DiNaH said...

HM : oit!! kuang asam punya budak..

NuR DiNaH said...
This comment has been removed by the author.
HM said...

alamak die paham la. kui3

fibeR h0rLick$ said...

tak kisahla nk yeay ke x, yg pnting isi lah cuti 3 bln ni dgn perkara yg brfaedah[^~^]