About

"LihatlAh DenGan Mata HaTi, Anda PasTi akAn MenGerti." InsyaAllah. * Life Is Preci0us! *

Pages

November 24, 2010

bila 3 generasi duduk se-meja...

balik kampung~~ hmm, berkumpul lah 3 atau 4 generasi :


generasi 1 - atuk nenek
generasi 2 - makcik pakcik
generasi 3 - cucu-cucu
generasi 4 - cicit
generasi 5 - oh,blm ada lg la


sambil menikmati rendang ketupat di atas meja, masa tu lah baru nak rancak berborak (walaupun org ckp masa makan x elok berbual..eheh). nenek cakap tu,pakcik cakap ni. pakcik tanya tu, cucu jawab ni.

macam-macam isu yg diketengahkan. biasanya soal anak-anak, keluarga, sedara-mara dan masyarakat.


macam manela tak rancak berborak. sebab apa yg dapat  dilihat, setiap generasi ni lain pemikiran diaorang. "pak ngah ckp ni utk jd panduan korang jugak bila dah kawin ada anak nanti. faham tak?" baiiikkk...(hanya mengangguk walaupun tidak setuju sepenuhnya dgn pendapat itu)


masing2 nak menang luahkan pendapat sendiri..yang pastinya pendapat2 itu berbeza..


saya terfikir balik>>> adakah satu hari nanti apabila aku telah sampai ke peringkat makcik2, pemikiran aku juga akan berubah dan bersetuju dgn apa yg pakcik aku pernah cakapkan dulu? <<<


well.. people may change. maybe..don't know.. But, after all it's all depend on individual. setiap orang ada cara dan falsafah sendiri. tak kira la umur brapa ke..generasi yang mana ke.. zaman pun berubah dari masa ke semasa..


~ no one knows what the future h0ld except Allah.. But, if only we could, hmmm.... satu teka-teki yang terus menjadi misteri ~

2 comments:

abgsyap said...

dinah dh jd makcik dh pown....xyah nk pikir2 lagi..ahaha

Nur Al-Amin said...

makcik y jual donut...