About

"LihatlAh DenGan Mata HaTi, Anda PasTi akAn MenGerti." InsyaAllah. * Life Is Preci0us! *

Pages

June 19, 2012

tak nak jadi baik boleh tak?

Assalamualaikum.


Sekarang tukar mood 90 darjah ke timur sikit. Pernah tak ada satu ketika, hati korang terdetik untuk tak nak jadi baik? Kenapa kena jadi baik kalu..... dan sebagainya..


Seriously, saya pernah. Bukan sekali dua. Tapi banyak kali kot. Bukan nak kata diri ni baik, tapi dalam beberapa situasi, boleh la dikatakan baik sikit..haha.. 0k fine.


Entahlah, kadang2 bila kita buat baik, orang xda pun nak buat baik balik. Kadang2 rasa macam dipergunakan, diambil kesempatan, kurang rasa hormat kat kita, dll. Ingat orang baik ni 'OK' sentiasa ke? Lebih baik kita jadi je macam orang biasa yang lain. Ok jugak kan.


Well, dari pengalaman saya tengok orang yang betul2 baik , it's actually quite dangerous if we take them for granted. Memang la orang baik senang memaafkan, x kisah sangat itu ini, tapi sekali dia dah terasa dan kecik hati... akan wujudlah peribahasa Hati Kering dalam kamus diri dia. Well, x sure maksud hati kering apa, tapi yang saya faham dia lebih kurang macam keras hati, tak kisah hal orang lain, xda perasaan.


So, nak salahkan sape? Orang sekeliling ataupun diri sendiri. Yang pastinya jangan salahkan ibu yang menanggung dan ayah yang menanggung ye~



2 comments:

PizZaboY said...

tak jadi baik boleh, cuma~ dihujung kehidupan, tidak pula kita tahu penyesalan bagaimana bakal kita hadapi.

dan, orang yang menyayangi kita, pasti akan kecewa dengan pilihan kita, malah... Rasulullah s.a.w juga pasti sedih dengan umatnya.

jangan ditadah harapan/balasan baik orang, sebaliknya tadahlah air telaga kauthar, dari kekasih Maha Penyayang.

Anonymous said...

update la cik dinahdonah~~~~~~~