About

"LihatlAh DenGan Mata HaTi, Anda PasTi akAn MenGerti." InsyaAllah. * Life Is Preci0us! *

Pages

October 13, 2010

the jusTice leAgue

cuba bayangkan...

 kalaulah betul2 wujud superhero2 yang ada dalam komik dan tv dalam dunia kita ni, macam mane la agaknya ek? yang menegakkan keamanan dunia. macam menarik sebab masing2 ada power yang cool dan hebat!

ada superman dan rakannya, batman, ultraman sekeluarga, kamen rider, gransazer, X-Men, spiderman, cicakman(ni hero yg x cool) dan yang same waktu dengannya. tapi adakah dengan kehadiran dorang ni dunia akan aman? xda jenayah sana sini?

hmm..i dont think so. sebabnya,kalau tengok dalam tv, hero2 ni mesti ada musuh masing2.. musuh2 dorang ni bila nak musnahkan dorang,orang awam mesti jadi mangsa keadaan jugak. dahla musuh dorang pelik2.. contohnya macam ultraman. dia kan lawan raksasa je kerjanya. kang x pasal2 ada pulak raksasa dari planet mane muncul dekat Malaysia ni. kan tak aman kalau jadi mcm tu kan?


saya lah ultraman Z.E.R.O !! bersedia melawan raksasa..

oklah, kalau xnak jadi orang awam nak jadi hero lah. boleh selamatkan orang and xlah jadi mangsa keadaan. hmm,nak jadi yang mane ek? ha,nak jadi batman lah! walaupun dia xda power sendiri, tapi dia ada rumah agam yang misterious dan teknologi yang canggih. yang paling penting dia ada kereta futuristik yang cool sangat! waaahh bestnya..

tapi kalau dah jadi superhero, nanti tak dapat jalani kehidupan normal macam orang lain pulak. mesti asyik ada on call je macam doktor. nak kena terbang pergi sana sini. hmm..xmo lah jadi superhero.. habis tu nak jadi apa?

jadilah manusia biasa cik ooi ~st0p dreaming~





2 comments:

Awenism said...

hehe, saya nak jadi direktor cerita superhero, lagi best, xkena pijak, xkena terbang2 sana-sini, boleh wat skrip dan sebut "CUT", jom makan donut!!!!

Dandeli0n said...

haiyaa..cerita ini tidak memerlukan pengarah.sbb kalau pengarah ada,pengarah yg kena cut dgn superhero2.haha